Al enige tijd verzorgen wij de influencer marketing voor Coop. Bijna niets zo uiteenlopend en divers als supermarktproducten, want zeg nu zelf: wat verkopen ze niet?! Daar kunnen wij wel wat mee als het om influencer marketing gaat! Met een always on-strategie én diverse evenementen die wij organiseerden voor Coop in de afgelopen jaren weten we de supermarkt met het oranje logo bij een groot publiek en op een verrassende manier onder de aandacht brengen.

Lovers & fans

Om een divers publiek kennis te laten maken met de producten van Coop en natuurlijk Coop zelf, werken we samen met een groep influencers die we onderverdelen in ‘lovers’ en ‘fans’. Zij worden bij elke campagne van het jaar betrokken. Op een inspirerende en eigen manier communiceren de lovers over hun favoriete Coop-producten. Hiermee wordt hun grote bereik ingezet om de doelgroep te bereiken en de zichtbaarheid voor Coop natuurlijk te vergroten. Ook de geselecteerde influencers die onder ‘fans’ vallen dragen hieraan bij, waarbij het verschil is dat de frequentie van het aantal keer posten op social media iets lager ligt.

BBQ & brunches

Om goede content te creëren, loont het altijd om iets goeds te organiseren - dat begrijpen we bij First als geen ander. De veelzijdigheid van Coop-producten komt natuurlijk volledig tot z’n recht bij een warme en zonnige barbecue! De Coop BBQ, die we afgelopen zomer organiseerden, was dan ook weer een groot succes. Alle uitgenodigde lovers en fans mochten hun bbq-kunsten vertonen, wat voor te gekke content zorgde. Ook de goedbezochte brunch was een geslaagde middag.

Verschillende thema's, verschillende content

Voor Coop is het belangrijk om aandacht te schenken aan hun verschillende thema’s. Zo focussen de influencers zich geregeld op Coop’s Fairtrade producten. We maakten een campagne voor Voordeel van Dichtbij en tijdens de feestdagen wordt het uitgebreide kerstassortiment uitgelicht. Hiervoor worden combinaties van reels, posts en stories ingezet om een zo groot mogelijk publiek te bereiken. Uiteraard laten we de influencers in de invulling zoveel mogelijk hun eigen gang gaan. Creatieve vrijheid is de key naar likeable content!

The only way is up

Stilstand is achteruitgang en dat moeten we natuurlijk niet hebben. Daarom blijven we ook voor Coop altijd op zoek naar de beste en nieuwste manieren om onze influencer marketing strategie in te zetten. We houden de resultaten nauwlettend in de gaten door middel van maandelijkse rapportages, evalueren elk kwartaal met de klant en houden ze altijd op de hoogte van alle content die er gepost wordt rondom Coop.