Nelson

Voor Nelson ontwikkelden wij een uitgebreide influencerstrategie om de online zichtbaarheid van het bekende schoenenmerk nog meer te vergroten. Wie de schoen past, trekke hem aan - wink wink - dus verzorgden wij voor Nelson toffe events, creatieve influencers én een onvergetelijk tripje à Paris!

Influencerselectie

Voor de influencerstrategie van Nelson hebben we verschillende influencers gekozen, passend bij de doelgroep - maar ook passend bij het betreffende onderdeel van de strategie. Zo kozen wij tijdens de Spring/Summer-periode voor Marije Zuurveld (@marijezuurveld) als de ambassadrice van Nelson. Met haar eigen, unieke stijl, volgers die volledig aansluiten bij de beoogde doelgroep en een groot bereik is zij een perfecte match voor Nelson. Marije zette nét dat stapje extra voor Nelson en creëerde hiermee een groot bereik voor het schoenenmerk. Naast Marije hoorden ook onder andere Sheida Alhoei (sheida.alhoei), Rosalie Tacx (@rosalie), Luna Ronkes Agerbeek (lunaisabellaa), Elize Koster (@elizekoster), Charlotte Molenaar (@charlotte molenaar), en Daphne Hartijzer (@daphnem.h.) bij de Nelson squad.

Nelson = always on

Om continu on top of mind te zijn bij een relevante doelgroep, zorgden wij ervoor dat diverse influencers elke maand voorzien werden van een paar schoenen van Nelson. Door deze influencers vrij te laten in hun insteek op social media, was er een continue flow aan verrassend creatieve posts op Instagram en TikTok.

Make A Statement

Om de beoogde doelgroep te stimuleren de nieuwe voorjaarscollectie van Nelson te bekijken, lieten diverse influencers door middel van tap-to-switch stories in Instagram zien hoe zij hun winteroutfits omruilden voor kleurrijke voorjaarsoutfits. Mét te gekke Nelson-schoenen, uiteraard. Aansluitend organiseerden wij ook een Make A Statement Event, waar er gelegenheid was om de influencers beter te leren kennen en waar zij toffe content rondom Nelson konden maken.

Nelson à Paris

Als toef op de taart, euh... petit four vertrok een geselecteerd gezelschap met Nelson naar Parijs. De Franse modestad was hét perfecte toneel voor stijlvolle en tegelijkertijd speelse content. De nieuwe Nelson-collectie werd getoond, er waren uitgebreide lunches en de stad werd natuurlijk goed verkend met de iPhones in de aanslag. Zowel de betrokken influencers als Nelson (en, bien sûr, wij) hebben te gekke dagen gehad! En dat niet alleen: het zorgde voor een geweldig bereik en positieve aandacht voor Nelson op de socials. Très bon!

Resultaat

Het instax Content Creators team was ook in het afgelopen jaar weer een enorm succes! Daarom hebben we ook voor dit jaar weer een mooi influencerprogramma op maat ontwikkeld voor instax.

#instaxer

21

Influencers

6.515.899

Impressies