Plantaardig lekker!

Alpro is hét bewijs dat plantaardig eten ook nog eens gewoon onwijs lekker kan zijn. Om deze boodschap bij een groot publiek over te brengen organiseerden we verschillende events en selecteerden we voor het derde jaar opnieuw een groep influencers die de Alpro-doelgroep kan inspireren om plantbased te leven en Alpro volledig opnemen in hun lifestyle!

Team Alpro

De influencers uit Team Alpro zijn met zorg geselecteerd. Zij sluiten qua doelgroep, lifestyle en uitstraling perfect aan bij de wensen van Alpro. Kwaliteit boven kwantiteit, zullen we maar zeggen. Met deze diverse selectie, die voornamelijk bestaat uit foodies, lifestyle influencers en mommies, spreken we een brede doelgroep aan. Millennials en Gen Z worden bereikt door zowel Instagram als TikTok in te zetten voor kwalitatieve, maar natuurlijk ook vooral lekkere content.

Alpro art!

Terwijl influencers hun volgers inspireren, inspireren wij ook graag de influencers zelf. Diverse events zorgen ervoor dat ook de Alpro ambassadeurs weer op nieuwe manieren aan de slag kon met hun Alpro-content. Zo organiseerden wij een kick-off event met Colette van FoodDeco. Colette is een begrip in de wereld van food decoration en tovert een bord met eten om tot ware kunstwerkjes. Zij demonstreerde hoe je met Alpro een duurzame, plantaardige lunch kan creëren die dus óók nog eens bijzonder Instagram-waardig is. En dit allemaal op, hoe kan het ook anders, Earth Day! Earth Day is een belangrijke dag voor Alpro en sluit goed aan bij hun kernwaarden.

Plukken & picknicken

Daarnaast waren Alpro-ambassadeurs Romane, Lenette en Roy vorige jaar een nachtje welkom bij Zwier in Vinkeveen. Hier brachten we op een duurzame manier de Alpro-producten onder de aandacht met een plantaardige picknick, waarvoor ze zelf de ingrediënten bij elkaar plukten.

Altijd creatief, altijd relevant

Om de beste synergie te creëren, zorgen we dat onze strategie altijd aansluit op de marketingkalender van Alpro. Op een natuurlijke manier kunnen we adhoc inspelen op relevante momenten voor Alpro, waarbij de creatieve vrijheid van de influencers nooit verloren gaat. Deze ‘always on’-strategie zorgt voor te gekke content op de juiste momenten die een voor Alpro relevante doelgroep bereikt!

Resultaat

De toegewijde influencers van Team Alpro waren afgelopen jaar weer een groot succes! Daarom hebben we ook in 2022 weer een mooi always on influencerprogramma op maat ontwikkeld voor Alpro, om het plantbased assortiment verder onder de aandacht te brengen.

#alpro

8

Influencers

1385000

Uniek bereik