Al een aantal jaar rollen wij elk jaar verschillende influencerstrategieën uit voor MediaMarkt, je weet wel - die winkel waar je kunt blíjven neuzen naar de nieuwste gadgets en elektronische apparaten. Of het nu gaat om huishoudelijke artikelen, de vetste nieuwe gadgets of een gloednieuw filiaal dat geopend wordt: MediaMarkt heeft altijd wel iets nieuws om onder de aandacht te brengen, waarbij onze influencer strategie een passend en waardevol onderdeel is.

Influencers op maat

Samsung, Xbox, Microsoft… de influencer campagnes die wij voor MediaMarkt uitrollen zijn vrijwel altijd gekoppeld aan een ander merk. Hierbij houden we altijd rekening met een influencerselectie die past bij zowel MediaMarkt als de andere betrokken partij. Van de meest inventieve ijskasten tot de nieuwste spelcomputers: First trekt een blik influencers open die de juiste doelgroep keer op keer weet te bereiken.

MediaMarkt x Microsoft x Saskia Weerstand

Een voorbeeld van zo’n campagne waar we in de afgelopen jaren met trots op terugkijken is de MediaMarkt x Microsoft campagne met een glansrijke hoofdrol voor influencer Saskia Weerstand. Aan Saskia de taak haar doelgroep wegwijs te maken door alle mogelijkheden van Microsoft in het dagelijks leven. Om deze campagne aan te vullen werkten we samen met een professioneel videoproductiebedrijf om een Q&A tussen Saskia en Master Trainer Benjamin Bal op te nemen. De combinatie van Saskia’s daily life content over Microsoft én deze geproduceerde video werkte perfect en zorgde voor een resultaat boven verwachting.

MediaMarkt x Samsung x @hedof 

Koelkasten niet spannend? Think again! Door een samenwerking aan te gaan met influencer Rick Berkelmans - beter bekend als @hedof - hebben wij Samsung Bespoke koelkasten onder de aandacht gebracht. Rick Berkelmans, bekend van zijn mega gelikte designs, daagde zijn volgers uit ook een ontwerp te maken voor de Bespoke koelkasten van Samsung. De prijs? De Samsung Bespoke koelkast die Rick zelf ontwierp. Op deze manier raakte de beoogde doelgroep écht betrokken: een koelkastontwerp maken, dat doe je namelijk niet in 5 minuutjes. De doelgroep werd daardoor steeds toegewijder waardoor MediaMarkt en Samsung top-of-mind bleven.

Event: (Her)opening MediaMarkt-filiaal

Ook als er een filiaal geopend of heropend wordt voor MediaMarkt, zoeken we een passende manier om hier onder een groot publiek bekendheid voor te creëren. Zo vroegen wij tv-kok en influencer Hugo Kennis om zijn volgers te betrekken bij deze opening én stond hij zelf een dag in het nieuwe filiaal om een smoothie workshop te geven. Een unieke kans voor zijn volgers om hem te ontmoeten én het leverde mooie content op voor MediaMarkt.

Always-on

De eerder genoemde campagnes hierboven zijn slechts een kleine selectie uit alle werkzaamheden die we voor MediaMarkt uitgevoerd hebben. Want wat er ook speelt bij MediaMarkt, wij proberen de influencer campagnes altijd zo passend en effectief mogelijk uit te voeren. Het resultaat? Veel verschillende content creators, campagnes en events: maar altijd een top resultaat voor MediaMarkt!