Een lekker bakkie, maar dan koud: de verschillende smaken van Douwe Egberts Ice Coffee zijn definitely worth trying! Aan ons de taak om de Ice Coffee van Douwe Egberts nóg relevanter en populairder te maken onder een jongere doelgroep. Dat deden we al in de zomer van 2021. Met succes, dus deden we dat in 2022 nog eens dunnetjes over.
DE Ice Coffee on top of mind brengen bij een nieuwe generatie koffiedrinkers, dat was de opdracht. Met de juiste selectie aan influencers én de vrijheid die zij kregen om deze content te maken is dit, al zeggen we zelf, goed gelukt. De content ging meerdere weken achter elkaar live verspreid over verschillende kanalen als Instagram, YouTube en TikTok.
In 2021 gingen we al samenwerking aan met Jesse Hoefnagels en het parodie-account De Haarclip van Marie-Claire. Never change a winning team, dus mochten zij deze taak in 2022 nog eens dunnetjes overdoen, samen met influencers Daan Boom en Defano Holwijn, die helemaal los gingen met hun eigen creatieve content.
Naast de online aanwezigheid, was DE Ice Coffee ook te vinden in de straten van onze hoofdstad. Zo bedacht Lot Mulder, het achter De Haarclip van Marie-Claire, de ijskowa - oftewel: de ijskoffiewalk. Samen met Lot konden haar volgers op 3 juli deze route door Amsterdam bewandelen, mét een lekkere DE Ice Coffee natuurlijk. Een bijbehorende Ijskowa-routekaart, die meer dan 400 keer gedownload is, maakte de activatie compleet.
Zoals we van hem gewend zijn, heeft presentator en influencer Daan Boom no shame in the game. Dat leverde hem ook tijdens deze campagne veel lovende reacties op. Samen met Stijn van Vliet bedacht hij meerdere absurde video’s rondom Douwe Egberts Ice Coffee, soms zelfs mét een zelfbedacht liedje. Ice Cappuchinooooooo!