Altijd al eens in de huid van Donnie willen kruipen? Is goed! De rapper lanceerde namelijk samen met Sanofi eigen merchandise in de vorm van een t-shirt. En met een bijzondere reden! Met Meezce wilde Donnie aandacht vragen voor eczeem: iets wat hem persoonlijk aangaat, omdat hij er zelf al jaren mee leeft.
Als iemand groots kan dromen is het Donnie wel. Hoe grootser, hoe beter! Een hele logische keuze dus om samen met deze Amsterdamse influencer te gekke merchandise te maken. En die vette naam, die komt ook niet zomaar uit de lucht vallen. Als je Meezce omdraait krijg je namelijk eczeem. Nog een mooi feitje: de opbrengsten van de merchandise zijn allemaal naar de Vereniging voor Mensen met Constitutioneel Eczeem gegaan.
Meezce natuurlijk niet zomaar gelanceerd. Op deze manier is eczeem met succes onder de aandacht van kinderen gebracht. Iedereen kan het hebben en het is niets om je voor te schamen. Met de merchandise kregen mensen de kans om in de huid van Donnie te kruipen en zelf te ervaren dat je dit ook gewoon kan rocken. Als je maar lekker in je vel zit!
We durven wel stellen Meezce een succes was. Zo werd het opgepikt door verschillende online marketing platformen en maakte het NOS Jeugdjournaal er zelfs een nieuwsitem over. Ook kinderen die zelf eczeem hebben waren positief verrast en voelde zich naar eigen zeggen echt gehoord. Sanofi + Donnie + First = een succesformule!