De nieuwe merkboodschap 'De innerlijke kracht om te slagen heb je al; Melkunie PROTEIN geeft je de start, de rest is aan jou!' op een ludieke manier onder de aandacht brengen? Dat deden we dit jaar met spot-on influencers en meerdere mooie campagnes. We lieten niet alleen de benefits van proteïnen zien, maar kregen Nederland écht in beweging. Van de bank af, de keuken in - en verder.
De campagne voor een gezond 2024 draaide om ‘process over perfection’. Met 10 grote namen, waaronder Thijs Boermans, Joey Jaq, Vita Boers en Maandag Klaagdag, lieten we zien dat het niet draait om perfectie, maar om vallen, opstaan en persoonlijke groei. Via Reels, TikToks en podcasts inspireerden zij volgers met échte, herkenbare verhalen door zelf een nieuw doel te stellen en hun reis te delen - van vaker lopend naar werk gaan tot gezonder koken. Melkunie PROTEIN gaf hen de start; de rest was aan hen. Het resultaat? Miljoenen impressies en een sterke kickstart van het jaar.
Stap binnen in de wereld van voedzame voeding met Melkunie PROTEIN PRAAT! Foodie Veggilaine kreeg drie ‘Active Achievers’ op bezoek om samen eiwitrijke recepten, zoals 'Double Chocolate Banana Bread', te bereiden. Naast talloze organische impressies zorgden dit voor veel opgeslagen content, waardoor we Melkunie PROTEIN in de koelkast van vele volgers wisten te brengen. Dankzij de crossmediale aanpak versterkten we niet alleen de zichtbaarheid, maar ook de geloofwaardigheid.
Na de zomer weer in een gezond ritme komen? De PROTEIN Power Hour campagne hielp Nederland moeiteloos in beweging met energieke influencers en een aanpak die zowel online als offline tot leven kwam. Met een knipoog naar 'Nederland in Beweging' brachten Vita Cleo & Joey Jaq het videoformat 'PROTEIN Power Hour' tot leven. Met motiverende work-outs kregen zij niet alleen hun volgers, maar ook de ‘Active Achievers’ van de bank!
Door de online betrokkenheid om te zetten in een offline activatie werd de connectie tussen merk en doelgroep versterkt, wat de merkloyaliteit vergrootte. Niet alleen de betrokken influencers, maar ook volgers kregen via een winactie de kans om een PROTEIN Power Hour lesje van dynamische duo Vita & Joey te volgen. Dankzij de branded essentials en de juiste energie werd er volop earned content gecreëerd.