Weinig merken die wereldwijd zó bekend zijn als ons ‘eigen’ Heineken. Toen de vraag kwam of wij de influencerstrategie voor Heineken Silver op ons wilde nemen: wat denk je? JA, natuurlijk. We hebben met de Heineken Silver Class van '22 en hun creativiteit het grote publiek bekend gemaakt met de nieuwste speler binnen de Heineken-familie.
Heineken Original staat al meer dan 150 jaar bestaan, maar nog altijd is de marketingafdeling een voorloper in de markt. In 2022 wilden zij Heineken Silver groots introduceren, dus was het tijd voor een opvallende lancering. Om een zo groot mogelijk resultaat te bereiken, deelde we deze lancering op in diverse fases, te beginnen met een tease. Tijdens deze tease-fase waren verschillende influencers hét gezicht van de launch. Op een eigen wijze buzz in de Metaverse creëren rondom Heineken Silver bij de belangrijkste doelgroep - Gen Y en Z, check!
Stap 2: de lancering. Oftewel de pre-launch, de launch en de mass launch. De influencers ontvingen stuk voor stuk de originele uitnodiging voor de Heineken Silver-lancering. Perfect om content van te maken! Maar dan dé lancering. Heineken organiseerde een spectaculaire avond in Amaze, waar onze influencers natuurlijk bij aanwezig waren. Een surrealistische locatie waar je wel filmpjes en plaatjes van moet plaatsen. Dus, het resultaat: gigantische awareness voor Heineken Silver. Daar houdt het nog niet op, want ook de mass launch volgde nog. Tijdens deze fase lieten een geselecteerde groep influencers Heineken Silver zien in hun dagelijks leven vol met vrienden en gezelligheid.
Heineken Silver = festivalseizoen. DGTL, Sensation, Lowlands en ADE x Heineken Silver, de feestjes zijn allemaal voorbijgekomen op de socials door onze enthousiaste influencers. En hoe! Zowel door de eigen creaties als door de fotografen die we op de festivals los lieten. Extra Fresh For Real: je kon niet om Heineken Silver heen tijdens de zomer van '22!