Extra Fresh For Real!

Weinig merken die wereldwijd zó bekend zijn als ons ‘eigen’ Heineken, dus toen wij de opdracht kregen de influencerstrategie voor Heineken Silver door te voeren op Heinekens eigen geboortegrond (lees: Nederland dus), wisten we daar wel raad mee. In verschillende fases leerde het grote publiek deze nieuwe speler binnen de Heineken-familie door middel van de juist gekozen influencers én de tofste content kennen.

Tease me, tease me baby

Heineken Original mag zelf dan al meer dan 150 jaar bestaan, hun marketingafdeling loopt nog altijd voorop in de markt. In 2022 wilden zij Heineken Silver groots introduceren, dus was een opvallende lancering gewenst. Om een zo groot mogelijk resultaat te bereiken, is deze lancering in diverse fases opgedeeld, te beginnen met een tease. Tijdens deze tease-fase creëerden verschillende influencers op eigen wijze buzz rondom de lancering van Heineken Silver in de Metaverse. Hiermee werd een belangrijke doelgroep bereikt: generatie Y- en Z.

Get ready for the launch

Vervolgens de lancering: oftewel de pre-launch, de launch en de mass launch. Tijdens de pre-launch postten diverse influencers de originele uitnodiging die zij kregen voor de Heineken Silver-lancering. Deze lancering in de échte wereld organiseerde Heineken tijdens een spectaculaire avond in het Amsterdamse Amaze. Deze avond trok op onze uitnodiging veel influencers én dus veel awareness voor Heineken Silver. De locatie was perfect: de surrealistische omgeving maakte er zeer Instagrammable plaatje van. Vervolgens volgde de mass launch, waarin een geselecteerde groep influencers Heineken Silver lieten zien in hun dagelijks leven met vrienden en hun omgeving.

Lekker festivallen!

Om voor nog meer toffe content te zorgen, stuurden wij diverse influencers naar festivals waar Heineken Silver ook aanwezig was. O.a. tijdens DGTL, Sensation, Lowlands en ADE kwam Heineken Silver diverse malen terug op de feed van de beoogde doelgroep. En hoe! De festivalomgeving maakte van de reels en posts een waar feestje om naar te kijken! Zowel door influencers’ eigen content als door de fotografen die we op de festivals los lieten. Extra Fresh For Real: je kon niet om Heineken Silver heen afgelopen zomer!

Resultaat

De influencerstrategie voor Heineken Silver was er eentje om niet snel te vergeten! Wat een jaar, wat een feest! En dat leverde mooie resultaten op.

#ExtraFreshForReal

27

Influencers

8002341

Bereik