Wat doet First

Operationeel

First is volledig operationeel vanuit huis

Maatschappelijk

Je zult vaker een maatschappelijke bijdrage van First voorbij zien komen (o.a. #mijnhartvoordezorg)

#mijnhartvoordezorg

Persoonlijk

Persoonlijke aanpak en flexibiliteit die je van ons gewend bent

Wat jij kunt doen

Consumenten zijn in een periode van crisis 50% actiever op social media dan normaal. Hier kun je als merk op inhaken, maar het is daarbij wel belangrijker dan ooit om de juiste tone-of-voice en een kloppend concept te hebben. Het bestedingspatroon van consumenten verandert ook, waarbij er extra focus is op specifieke producten en diensten. Door de beperkte opening en betreding van fysieke winkels, wordt een extra focus inzetten op online verkoop de komende periode belangrijk.

Artikelen

Hieronder vind je een selectie van interessante artikelen over (influencer) marketing ten tijde van Covid-19.

Blijf investeren in marketing en reclame in tijden van coronarecessie.

adformatie.nl

Volgers zien graag content op social media dat hen afleidt van wat er op dit moment in hun leven speelt en inspireert voor de periode die hierna komt.

Influencerdb.com

Glimpse heeft een interessant dashboard gemaakt waarop je kunt zien voor welke producten en diensten consumenten bovengemiddeld belangstelling hebben in deze tijd.

meetglimpse.com

Consumenten zitten in tijden van thuis isolatie gemiddeld 50% langer op social media, dan voor het Corona tijdperk.

somention.com

Ook onder de jongeren speelt de verveling op. ‘Influencers’ komen met creatieve oplossingen en zoeken contact met hun volgers.

frieschdagblad.nl

Met de hashtag #ikblijfthuis slaan influencers de handen ineen. Ze willen jongeren op het hart drukken het virus en de maatregelen om verspreiding te voorkomen serieus te nemen.

omroepflevoland.nl

Influencers zien engagement met 34% toenemen tijdens Covid-19.

mavrck.co

8% van de consumenten vindt dat bedrijven moeten stoppen met adverteren.

tns-nipo.com

57% van de influencers geeft aan dat ze méér views en/of traffic hebben gezien op hun kanalen

emerce.nl

3 redenen waarom je juist tijdens Covid-19 met influencers moet samenwerken.

adweek.com