Niemand weet precies welke impact Covid-19 gaat hebben op de markt, maar dat het impact heeft staat vast. Hoe wij daar als First mee omgaan en waarom en hoe je ook nu influencer marketing kunt inzetten, vertellen we je hieronder.
Wat doet First
Operationeel
First is volledig operationeel vanuit huis
Maatschappelijk
Je zult vaker een maatschappelijke bijdrage van First voorbij zien komen (o.a. #mijnhartvoordezorg)
Persoonlijke aanpak en flexibiliteit die je van ons gewend bent
Wat jij kunt doen
Consumenten zijn in een periode van crisis 50% actiever op social media dan normaal. Hier kun je als merk op inhaken, maar het is daarbij wel belangrijker dan ooit om de juiste tone-of-voice en een kloppend concept te hebben.Het bestedingspatroon van consumenten verandert ook, waarbij er extra focus is op specifieke producten en diensten.Door de beperkte opening en betreding van fysieke winkels, wordt een extra focus inzetten op online verkoop de komende periode belangrijk.
Artikelen
Hieronder vind je een selectie van interessante artikelen over (influencer) marketing ten tijde van Covid-19.
Blijf investeren in marketing en reclame in tijden van coronarecessie.
Glimpse heeft een interessant dashboard gemaakt waarop je kunt zien voor welke producten en diensten consumenten bovengemiddeld belangstelling hebben in deze tijd.
Met de hashtag #ikblijfthuis slaan influencers de handen ineen. Ze willen jongeren op het hart drukken het virus en de maatregelen om verspreiding te voorkomen serieus te nemen.