BE CREATIVE MAKE UP

Om de merkbekendheid van BE Creative Make Up, het exclusieve make up merk verkrijgbaar bij ICI PARIS XL, te vergroten en awareness rondom het merk te creëren hebben we een ‘always on’ influencer marketing campagne ontwikkeld. Samen met het team van Creatives hebben we gedurende de campagne verschillende onderdelen neergezet. Zoals verschillende events, maandelijkse product mailings en make up Mukbangs met Jessie Maya. Maar ook nog nooit eerder bedachte make up luister tutorials!

Kick-off event

Tijdens de kick-off voor BE Creative Make Up organiseerden wij een lunch waar de klant en het team van Creatives elkaar beter konden leren kennen! Naast een overheerlijke lunch bij Bar Botanique konden zij aan de hand van een speeddate op een leuke manier kennis maken met de klant en andersom! Ook kregen zij hier hun gepersonaliseerde BE Creative Make Up beautycase waar zij zich tijdens de lunch al meteen mee konden opmaken. En om de teamspirit compleet te maken maakten we jasjes met de naam van de influencer achterop en uiteraard Team BE Creative Make Up.

Luistertutorials

Beauty influencers en tutorials zijn niet meer los van elkaar te zien. Talloze challenges hebben de revue al gepasseerd. Maar wat als je nu geen beeld hebt en alleen geluid? Met de Luister Tutorial kun je niet zien hoe de expert zich opmaakt, maar alleen horen! De expert neemt je hier stap voor stap mee door zijn of haar make-up proces. De technieken en producten worden besproken maar niet het kleurgebruik.

Micro influencers

Voor deze always on campagne werkten we naast ons vaste team van Creatives ook samen met een team van 40 micro influencers. Deze influencers kregen elke maand Comment end de producten uit de lijn toegestuurd waar zij aan de hand van de podcast van de macro influencers hun eigen look creëerden.

Resultaat

Voor de periode van een half jaar hebben we BE Creative Make Up op een vernieuwende en uitdagende manier onder de aandacht gebracht door middel van events, podcasts, YouTube video's en Instagram postings. Hiermee hebben we de kwaliteit, veelzijdigheid en het brede assortiment van het merk op een toffe manier kunnen laten zien!

28

Influencers

3500000

Uniek bereik

215000

Engagements